Familj nummer 2

Fick precis ett mail från en svensk-fransk familj i Paris. Känner att denna lockar lite mer, även om det fortfarande är Frankrike dit jag inte riktigt vill. Kanske blir jag bara lockad för att det faktiskt är någon som kontaktar mig? Tänk om de här familjerna är min sista chans och om jag inte tackar ja så blir jag kvar här i alla fall?
 
Usch, denna press. Problemet är att alla australienska familjer lägger upp sina profiler två månader innan de vill att au pairen ska stå utanför dörren, vilket innebär att alla familjer som söker nu vill ha en au pair i april/maj. Och det funkar ju inte riktigt för mig.
 
Fick även svar från familj 1. De har hittat sin au pair (sörjer inte över det precis, bara glad för deras skull och över att de faktiskt mailade och sa det och inte bara tystnade). De frågade även om de kunde skicka mitt mail till en god vän som har sidan Nannynou eftersom de verkligen tyckte om min profil och tror att jag skulle vara en perfekt kandidat. Vet inte riktigt vad jag ska svara på det. Jag vill verkligen inte binda mig till Frankrike via en organisation, men jag vet inte heller om det är det de menar? Fransmän och engelska, om ni förstår vad jag menar.
 
Det känns dock bra att familjer faktiskt har börjat höra av sig till mig, det betyder ju att min profil faktiskt funkar och att någon fattar tycke för den! Och att någon skulle kunna tänka sig att låta mig ta hand om deras barn. Egoboost i vardagen. Nu gäller det att författa ihop ett svar till båda familjerna, men först och främst till den svensk-franska som verkade trevlig. Vi får väl se, vill veta mer om dem innan jag drar några slutsatser. Wish me luck!
 

Mikaela i Frankrike skriver:

Lycka till med sökningen men ha inte för bråttom, många familjer söker kanske 3-4 månader innan, vissa med mycket kort tid. Din värdfamilj finns där, ta det lugnt :) Jag hittade min 4 månader innan jag åkte och jag kände på magkänslan att det var helt rätt. Helt rätt verkligen. Men ta annars tid, mejla, skypa och känn helt enkelt. Det är stället där man kommer tillbringa mycket tid och där man ska trivas :) Kram

Svar: Nej, jag ska verkligen ta det lugnt och försöka hitta den rätta. För jag tror det är det viktigaste om man ska klara av en sån här grej, vem orkar stanna i en dålig familj liksom? Det jag känner är bara att jag förmodligen skulle vara lugnare inför hela resan om jag hittade en familj och kunde vänja mig vid tanken. Kram!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar