En olycka kommer sällan ensam

Goda ting brukar ju vara tre. Då borde väl det vara samma sak med onda ting? En liten lista på de tre saker som hände idag:
  • Mina hörlurar gick sönder. Jag har ljud, men volymkontrollen på sladden är död.
  • Min iPhone gick sönder. On/off-knappen gick inte att trycka in, satt fast totalt. Plus att den har fått för sig att den ska stänga av sig lite när den själv vill. Kraschar och startar upp igen. Så ni som har appar som kraschar, tänker er det med hela telefonen när ni ibland får sms. Nu är den inne på lagning och eftersom de inte fixar enskilda fel så kommer jag få en helt ny telefon! Utan skada i nedre, högra hörnet efter att jag tappade den i golvet i Vero Modas omklädningsrum. Och förmodligen ett nytt copter-skydd. Men tills dess dras jag med en Nokia C2. Knappsats. Som jag knappt kan hantera längre. Tar 100 år att smsa.
  • Känslan när jag stänger dörren som går i lås och jag precis hör klicket när jag inser: "Fuck. Jag har inga nycklar med mig." Minus tio grader. Inte klädd för att stå ute i över en timme tills mamma skulle komma hem. Så jag fick mig en powerwalk till Lisa och sedan hem. Tack för lånet av öronmuffar, mjukisbyxor och det varma huset!
Sen har jag haft min sista schemalagda mattelektion i dag. Kursprov på torsdag. Och jag har inte hunnit plugga något. Underbart.
 
Nu ska jag sova innan jag smäller av en atombomb. Hoppas jag inte stryps av lakanen bara...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar