Mys mitt i veckan

I går körde jag resten av familjen till flygplatsen och det gick verkligen över förväntan! Fick guidning dit av min värdpappa men hem fick jag klara mig helt själv. Inga större problem uppstod och jag hittade hem. Lättnaden när jag återigen stod på uppfarten var dock stor...
 
Sedan åkte jag in till Sydney för att möta upp Sara som blev attackerad av fåglar och råttor i Wynyard Park, stackaren var livrädd när jag kom. Tillsammans gick vi till Svenska kyrkan för Luciaövning nummer 2. Jag tog på mig en vers och självklart fick jag en på åtta rader, kommer vara väldigt nervös fredagen den 13:e! Självplågaren, jajamen...
 
När jag och Sara, som följde med mig hem för övernattning, väntar på bussen så ringer min telefon. Optus, mitt telefonbolag här borta, har varit på mig de senaste veckorna om att jag ska betala 40 dollar i månaden och få en Samsung Galaxy S4, men jag säger hela tiden nej tack och lägger på. Jag måste erkänna att jag inte lyssnat så mycket, men jag tror då det är vad de erbjuder. Tror knappast att det är en helt gratis telefon, det finns alltid en hake och jag vill inte bli indragen i bindningstider, extra kostnader och finstilta texter här nere...
 
Hur som helst... Telefonen ringer, men det är inte Optus, det är min värdpappa.
"Hi, Lina... We're on our way home again, we'll be home in 30 minutes.."
"SERIOUSLY!?"
Sara skrattade väldigt mycket, tydligen var mitt svar roligare än vad jag trodde. Kan tänka mig att jag såg ut som en fågelholk. Tydligen var det något tekniskt fel på planet som inte kunde lagas (de hade väntat i över fyra timmar på detta beslut) så de åkte hem för ytterligare en natt i Sydney.
 
När min värdpappa kom hem sa han att han ringde för att ge mig en förvarning så jag skulle hinna slänga ut alla jag bjudit in på fest. Sedan tyckte han att min adventsljusstake var romantisk... Han är ganska härlig ändå! Har äntligen börjat känna mig bekväm i hans sällskap, träffar honom inte så mycket så det har varit betydligt svårare än med min värdmamma.
 
I morse åkte de igen och än så länge (klockan är nu 21) har de inte kommit hem! Så jag och Sara njöt av ett tomt hus och bakade scones till en lyxfrukost. Om onsdag är lillördag så borde ju torsdag vara lillsöndag och då får man väl äta lyxfrukost? Sedan har vi börjat planera lite backpacking på östkusten, är så taggad på att resa runt i Sydney! En plan har börjat utforma sig...
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar