Jag bor i en hemsk familj

Så var 10-åringens sista dag i skolan slut. Det var även sista dagen i just den skolan då han börjar på en annan skola efter jul, så hem kom han med en stor påse med massa olika godispåsar (och Vegemite, usch) i som avskedsgåva.
 
När han kommer uppför trappan så märker han att han har en gigantisk insekt på tröjan. Han, precis som jag, tycker inte om insekter, så han får panik och går mot mig som fridfullt sitter i soffan. 10-åringen håller ut tröjan mot mig och skriker i panik:
"Please, take it off! TAKE IT OFF!"
Jag kryper upp i soffan, sätter mig på ryggstödet, trycker mig mot väggen, gör allt för att öka avståndet och skriker tillbaka:
"Don't come any closer! GO AWAY! STOP IT!"
 
Så börjar han skratta och min värdpappa kommer uppför trappan och skrattar minst lika mycket. Det var tydligen en död cikada, bara ett skal, och min värdpappas idé.
"Oh, let's see how Lina reacts!"
Snyft.
 
En stund senare kommer 10-åringen, vanligtvis min gullegris, och ska visa det han fått från klassen och skolan. Då slänger han den vidriga, döda insekten på mig.
 
Jag slänger datorn. Jag ställer mig upp. Ber honom gång på gång att ta bort den från soffan ända tills han gör det. Nu flinar han varje gång han ser mig och säger att han önskar att han hade filmat allt och skickat till Australian Home Videos så han hade chans att vinna pengar...
 
Allt jag säger är att hämnden är ljuv...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar