Vilse i Sydney

Jag tror rubriken säger allt. Det tog mig två timmar att gå från Wynyard till Darling Harbour. Det borde ha tagit mig tio minuter, max en kvart. Men vad är det man brukar säga, man måste gå vilse i en stad för att lära sig att hitta i den? Vi kan väl säga att det är så. Att det inte ens var till Darling Harbour jag skulle (eller jo, enligt plan A var det dit jag skulle, men jag kom dit när jag bestämde mig för plan B, Circular Quay) kan vi lämna. Nu kan jag i alla fall stryka en sak på listan, att gå fruktansvärt vilse i Sydney. Att den största shoppinggatan George Street skulle vara så svår att hitta...

Nu ska jag vårda mina skavsår och bara må gott med Supernatural. Fick min första lön i dag (fast morgondagens datum stod på kuvertet...)!
 
ANZAC memorial vid ingången till botaniska trädgården (ANZAC = australienska och nyzeeländska armén).
Sydney Public Library
Botaniska trädgården.
Till min vän M.
Royal Botanical Gardens
Kommer nog aldrig bli less på den här vyn...
...eller den här!
Operahuset är täckt av kakel från Höganäs, tanken var att jag skulle hitta en kakelplatta med text. Bättre lycka nästa gång kanske!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar