Update, lista över vad som måste göras

  • Visum
  • Flygbiljett
  • Försäkring (Länsförsäkringar, väntar på försäkringsbrevet)
  • Internationellt körkort
  • Fullmakt till pappa på banken
  • Be banken skriva ut kontoutdrag över alla konton och mina fonder
  • Meddela jobbet att jag åker
  • Resväska
  • Tandläkare (20/6)
  • Säga upp mobilabonnemang (låter bara mobilräkningarna rulla på eftersom det blir det billigaste alternativet)
  • Böcker
  • Foton (hinns inte med, kör på bakgrundsbilder på nära och kära på datorn istället)
  • Adressändra? C/O?
  • Kopia på pass, visum och biljetter
  • Presenter till familjen (hälften klart)
  • Linser för 12 månader (beställda men inte köpta och hämtade)
  • Adapter * 2
  • Växla SEK till AUD
  • Köpa reseförpackningar med schampoo, balsam, tvål och hudlotion
Allt som måste beställas och göras är alltså klart nu! Alldeles nyss tecknade jag försäkringen hos Länsförsäkringar och väntar nu bara på räkningen och försäkringsbrevet! I går kom pengarna och det internationella körkortet. Körkortet beställs hos Motormännen och kostar 250 kr plus 20 kr i frakt och expeditionsavgift. Pengarna beställde jag via internet hos Unimon som min bank har ett samarbete med. Hur smidigt som helst, skickas rekommenderat till närmaste uthämtningsställe!
 
330 AUD = 2056 SEK. Check! Det ser ut som Monopol-pengar. Och ja, jag är lika trött som jag ser ut. 
Och ett internationellt körkort!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar