Imse vimse (vimsigt inlägg för den delen med)

Dagen började väldigt lugnt med pannkaksfrukost och förmodligen den godaste vaniljyoghurten jag har ätit. Eller kanske nummer två på listan i alla fall. Vilket inte är så imponerande med tanke på att jag ungefär har ätit... Två olika vaniljyoghurtar i mitt liv. I alla fall...
 
I dag har jag hunnit med Dog's day out, vi kan kalla det en hundfestival, med min värdmamma och hunden Mitch, ett besök på Woolworth's och ett besök på det lokala gymmet för att fråga efter priser. Det är väldigt dyrt att hålla sig hälsosam i detta land, en vecka kostar inte mindre än $22, så jag ska verkligen fundera på mina prioriteringar. Rulla som en köttbulle eller skutta som en gasell ut från planet? Tål att tänkas på.
 
Dagen avslutades med ett väldigt spontant möte med svenska Sophie på köpcentret i Chatswood där vi åt mat och såg filmen We're the Millers. Den filmen rekommenderas också, men se till att vara på rätt humör. Kan tänka mig att den blir väldigt jobbig annars. Hade hur som helst väldigt trevligt, roligt att träffa någon, prata svenska och bara umgås. Hittills har det ju varit jag och familjen eller jag och mina löss. Det var absolut inte sista gången jag träffade henne! Och för att svara på din fråga, kära syster S, bion kostade $19 (cirka 120 kr, det brukar dock finnas "cheap tuesday" då man kan se bio för 10-12 AUD). Och vi var tvungen att visa ID för en komedi med Jennifer Aniston! Kommer nog inte smälta det förrän om ett bra tag.
 
För att avsluta detta väldigt osammanhängande, vimsiga inlägg vill jag varna alla som har fobier för spindlar (typ jag), i dag har jag nämligen sett min första lilla rackare. Detta, enligt mig, monstret är en liten huntsman. Inte farliga, men inte särskilt fagra heller om ni frågar mig. För att ni ska förstå storleken skulle jag uppskatta kroppen till två centimeter och benen till minst det dubbla. Vill ni veta det värsta? Den är kvar där eftersom den sitter på insidan om myggnätet (men på utsidan av fönstret). En sak är säker, jag kommer inte sitta i det hörnet av soffan förrän den är borta.
 
Reklamskylt för det närbelägna gymmet. Om det där är min nutid eller framtid lämnar vi osagt.
Imse vimse spindel...

Tessan skriver:

Halloj! Så roligt att följa ditt liv "down under" :) Men jag fick en liten hjärtattack när spindelbilden kom! Usch, vilken otäcking! Ser fram emot krokodilbilderna istället :) Ha en härlig dag!

Kram från Tessan

Svar: Kom ihåg att det där var en liten spindel... ;) Ha det gött!
Lina Carlsson

Sara skriver:

Men uuuuuuuuusch!!! Jag har inte sett några spindlar under mina åtta månader här haha!

Svar: Lyllo dig! Min värdmamma har, under sina 27-28 år här down under, bara sett typ tre funnel web spiders och en red back. Så de giftiga borde jag inte behöva oroa mig för haha!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar