Hong Kong

Ett plan avklarat i torsdags.

Två i dag, varav ett på dryga elva timmar.

Jag har nu landat i Hong Kong och ska ta det sista planet på runt nio timmar för att sedan landa i Sydney. De enda jag har att prata med är rullbanden ("please hold the handrail and please mind your step", har avverkat runt tio och har nog minst lika många kvar).

På Frankfurt när jag fick mina biljetter gav tanten mig de bästa platserna som fanns kvar, tack för det! Plats vid gången och bara en vägg framför mig. Detta innebar alltså riktigt bra med benutrymme, men att sätet inte gick att fälla bak. Inte mig emot, min inre klocka förhindrade ändå alla sovmöjligheter. Istället har jag tittat på två av tre avsnitt av dokumentären om stora barriärrevet och ett avsnitt av en dokumentär om Galapagos. Biologinörden inom mig gör frivolter, underhållningen får fyra av fem toasters (avsaknaden av undertexter på andra språk än kinesiska drar ner det tyvärr).

Mat? Trerätters lunch och frukost, fyra av fem toasters. Dras ner av frukosten och att mitt första val till lunch tog slut (ja, vi hade möjligheter). Glassen räddade allt.
Komfort? Fyra av fem toasters.
Service? Tio av fem toasters. Japp, så bra var dem. Jag tror säkert de hade kunnat anordna en liten show med sång och dans om jag bad dem om det.

Det kom precis fram en svensk mamma till mig och började fråga mig på engelska om vad den lokala tiden är, jag flinade och sa att det gick bra att fråga på svenska. Båda drog en djup suck av lättnad, there's nothing like Swedes when you're tired.

Lokal tid: svensk + sex timmar.
Tid i Sydney: svensk + åtta timmar.


TexasSwede skriver:

De asiatiska flygbolagen brukar vara mycket bra när det gäller service. :-)

Svar: Det kan man lugnt säga! Rekommenderar Cathay Pacific av hela mitt hjärta! :) PS. Tycker om att blogg.se märker din kommentar som "misstänkt spam". DS.
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar