Anlänt

Meddelande till alla:
 
Jag är framme. 12 grader varmt och det är tydligen freezing. 10-åringen huttrade utomhus. Jag gick i linne och tunn kofta och njöt.
 
Flygningen från Hong Kong till Sydney gick bra. Det var så otroligt vackert att flyga över ett upplyst Sydney! Operahuset och Harbour Bridge tog verkligen andan ur mig. Bäst var ändå att min värdmamma körde över bron på väg till norra Sydney, otroligt mäktigt!
 
Huset är lite kyligt, man märker att det inte är samma isolering som hemma. Jag bor på nedervåningen med en tjej från Mexiko, M, som pluggar engelska här. Så jag har en kompis redan från start! Dessutom har min värdmamma kontaktat en tysk tjej som bor i förorten bredvid oss, plus att jag förhoppningsvis ska träffa två svenska tjejer någon gång också, inte helt fel att ha träffar på gång redan innan man ens har varit i staden ett helt dygn!
 
Mina händer är alldeles kalla eftersom de sticker ut från täcket. Tänkte hämta kameran för att lägga in bilder, men jag vill helst inte sticka ut fötterna, haha! Så det kommer kanske imorgon. Bjuder på två bilder jag tog med iPhonen på Hong Kongs flygplats istället.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar