Check på banken

Hade ett möte på banken idag. Kvinnan jag pratade med guidade mig genom en djungel av olika avtal och förhoppningsvis lurade hon mig inte in i en krokodilflod. För jag vet inte riktigt vad jag har gått med på. Jag vet att man ska läsa igenom kontrakt noggrant innan man sätter sin kråka på dem. Men när det är en text på runt 8 punkter och ett radavstånd som inte ens är värt att nämna gjorde jag inte det.
 
Nu kan jag dock bocka av följande på checklistan:
  • Telefonbanken så att jag kan legitimera mig över telefon och fixa nästintill allt över telefon om något händer.
  • Fullständig internetbank.
  • Mobilt BankID (mitt hade slutat fungera).
  • Fullmakt så att mamma kan fixa allt med mitt konto om något händer när jag befinner mig på andra sidan jordklotet.
  • En extra bankdosa om något händer med den jag redan har. Aktiveras med telefonbanken.
  • Gått med i deras avtal som är förmånligt för deras unga kunder, betalar alltså ingenting för mina tjänster.
  • Fått tillbaka 80 ;- för avgifter jag inte längre ska betala för mitt kontokort.
Känns som att något faktiskt händer, som att det verkligen är spikat att jag åker trots att jag inte har någon familj ännu.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar