Singla en slant

Här ligger jag, kväll två, och kan inte sova. Praktik är en dum idé som bara är införd på skolorna för att ge eleverna ångest. Men nu känns det som att jag möjligtvis har kommit fram till ett beslut som jag kan känna mig nöjd med.

Hur beter man sig egentligen när man har ett val att göra och inte vet vad man egentligen vill? Någon gång, någonstans, läste jag en bra metod på hur man avgör vad hjärtat egentligen vill. Ska du välja mellan två saker, singla en slant! För när myntet är i luften, då önskar du att en viss sida ska landa uppåt och där har du ditt svar. Svaret på vad ditt hjärta egentligen vill.

Vad som är kvar är bara att kolla om mitt hjärtas önskning går att uppfylla.

Idag hade vi provning av studentmössor på skolan. Det tog drygt en timme innan jag kom fram till en design jag kunde vara nöjd med och mössan landade på blygsamma 893 svenska riksdaler. Detta är tack och lov bara en preliminär summa eftersom det är min önskemössa. Eftersom detaljer kunde tas bort senare i beställningen men inte läggas till valde jag att klicka in lite vad som helst för att sedan kunna plocka bort det. Förhoppningsvis kostar den i slutänden bara 700 kr. En mindre förmögenhet för en mössa jag bara ska ha en gång i mitt liv.

Detta blev ett tråkigt inlägg utan bilder, men så kan livet vara ibland. Grått och trist. Önska mig lycka till imorgon när jag ska skaffa en praktikplats som mitt hjärta kan vara nöjd med.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar