Handboll, finalmiss och gårdagen

Sveriges herrlandslag i handboll är i OS-final, och vem är då och dömer fotboll? Just precis, ingen annan än lilla jag. Kanske lika bra det, jag kunde inte se semifinalens sista 10 minuter så varför skulle jag kunna sitta stilla under finalen? Jag tippar hur som helst förlust mot Frankrike med fyra bollar, fast jag har ju tippat förlust sen kvartsfinalen så det kanske är lika bra.
    Semifinalen såg jag med Lisa och vi fortsatte med Hannibal Lector, första och andra filmen. Vad ska man säga om vår pose i soffan?

Jajamen, helt normal ställning i soffan...

Igår gick jag en sväng på stan men kom hem utan att gjort det jag skulle. Jeans och skolsaker (jag kom bara hem med ett block, två överstrykningspennor och ett suddgummi. VARFÖR SKA ALLT VARA SÅ DYRT?). För att få lite billigare priser tog jag och Lisa bilen och åkte till Dollarstore där jag inhandlade lite block och även hårinpackning och dumle.

Engelska/Svenska-block från Akademibokhandeln, 29;-. 2 + 1 fula A4/A5-block från Dollarstore, 3 för 20;- där jag kommer anteckna på lektionerna. 3 st 3-ämnesblock, 30;- st på Dollarstore där jag kommer renskriva mina anteckningar. Faber Castell-suddgummi, Akademibokhandeln, 10;-. 2 st suddbara överstrykningspennor (Pilot Frixion Light), Akademibokhandeln, 20;- st. Dumlepåse, 20;-, Dollarstore. Hårinpackning, 20;-, Dollarstore.

Eftersom min kära mor bara sitter framför OS och inte är helt kontaktbar tillbringade jag kvällen hos Lisa. Vi borrade upp en tavla (tur att vi inte går byggprogrammet), åt grillat till middag (åt middag två gånger, haha) och hemmaodlade jordgubbar med glass till efterrätt, pratade med hennes föräldrar och mormor och hade sjukt trevligt. Sen myste vi vidare med chips och dip från kvällen innan och lekte med Chrome Web Shop. Mycket Angry Birds och jag rensade klart bilderna från Grekland (en månad efter jag kommit hem, tjoho!).

Lisa skruvar upp tavla, ivrigt påhejad av mig.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar