27 augusti

Idag har varit en otroligt rolig dag, men även en lite sorglig. Jag har gjort examensdelen av mitt projektarbete. Mitt projekt Ung Skärgård innebar att jag tillsammans med fem andra naturelever fick en guideutbildning i vår skärgård. Så idag guidade vi två femmor ute på "vår" ö i skärgården.
 
Allt gick super, även om vi fick improvisera från minut 1. Vädret var nämligen inte så bra som vi kunde önska, utan en front skulle komma in med en kuling vid lunchtid. Detta innebar att vi fick slå ihop de två klasserna och bara guida fram till lunch (ursprungsplanen var att ta en klass före lunch och den andra efter lunch). Sagt och gjort, vi tog våra grupper och gick iväg, men ganska snabbt började det regna. När vi hade två stationer kvar kom tyvärr fronten, blåsten tog i rejält och regnet låt vågrätt i luften. Vi fick fly hals över huvud till båten för att inte riskera att bli inblåsta på ön.
 
Min lilla grupp tyckte ändå äventyret var spännande, särskilt när de fick fly till båten och att det gungade så mycket. Så även om det känns som att allt gick fel bara för att det inte blev som var det tänkt behöver det inte vara sant. Alla var mycket nöjda ändå, trots att vi var helt genomblöta.

Imorgon ska vi tagga upp till vår redovisning då vi tar ut NA1:orna till ön tillsammans med Ung Skärgård-gänget från Luleå som ska guida sina ettor på "vår" ö som de aldrig varit på. De är lagom nervösa kan jag berätta för er, men så ska det vara! Eftermiddagen kommer bestå av lära känna varandra-övningar eftersom klasserna knappt har varit tillsammans i en vecka. Wish us luck!


Taggat gäng innan avfärd!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar