La Defense och utomhusbio

I fredags, dagen efter min otursdag, åkte jag till La Defense för att möta upp Emelie. Efter att ha löst allting med bilen med mina värdföräldrar var det nu dags att lösa nästa problem; tågkortet. Efter att ha stått kö i en kort evighet (Emelie fick evigheten att kännas kort i alla fall) fick jag ett nytt kort, en process som tog ungefär tre minuter! Lyckliga jag och hungriga Emelie gick sedan på jakt efter mat och vi utbrast båda i kör, ganska högljutt faktiskt:
"VAPIANO!"
Vi fick nämligen båda syn på den välkända röda skylten samtidigt och eftersom vi var sugna på italienskt styrde vi vår kosa ditåt. Efter ytterligare en lång kö fick vi äta pasta tills det sprutade ur öronen på oss, en bra uppladdning inför dagens arbete.
 
För arbeta skulle jag, barnen var underbara och jobbet var väldigt lätt då de hade sina kusiner på besök. På kvällen hade vi ett pizzaparty med fransk kladdkaka till efterrätt innan vi begav oss till en utomhusbio och hör och häpna! Det var en av mina favoritfilmer som visades, Les Choristes, eller Gosskören som den heter på svenska. Jag njöt fullt ut trots att det blev ganska kyligt på kvällskvisten.
 
Så här ledsen blev Emelie över att hon var för liten för att vara med på bilden på La Grande Arc.
Sista två bilderna är lånade av Emelie då jag råkade radera mina inklusive dem från utomhusbion.

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

Hahaha, nu fick ju du mig att skratta också, åt dina grafiska beskrivningar. Jobbigare för dig och öronen eftersom du hade spaghetti, och jag campanella.

Svar: Eller jobbigare för dig? Campanella är ju lite smärtsammare på grund av storleken.
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar