En promenad i Paris

I dag tillbringade jag förmiddagen med familjen, allt började med en "liten lunch" (frukost på franska heter le petit déjeuner, alltså lilla lunchen) mellan två par ögon. Det var nämligen bara jag och 11-åringen hemma till en början innan min värdmamma kom hem efter att ha lämnat 9-åringen på skolan. Vi gjorde inte många knop på förmiddagen, men vid lunch hämtade jag och 11-åringen den yngre på skolan så han skulle få äta med oss.
 
Efter lunch åkte jag in till stan, där jag gick och gick och gick. Och fotade emellanåt. Hem kom jag inte förrän strax innan klockan 18. En bra dag!
 

Sandra skriver:

Åhhhh!! Vilka underbara bilder!

Lifejj - tre månader i Algeriet skriver:

Åh vad kul att vara au pair i Paris! Pratar du franska eller engelska där? Antar att du pratar franska eftersom 11-åringen kanske inte är så bra på engelska, haha. Ha det skönt! :)

Svar: Det är toppen! Just nu pratar jag mest engelska eftersom min franska är ringrostig och så lägger jag in franska ord då och då. 11-åringen är bättre på engelska än vad jag är på franska, men 9-åringen är knagglig såklart. Det blir en blandning med andra ord!
Lina Carlsson

Johanna skriver:

Gud vad mysigt!

Moa - hobbyfotograf skriver:

Vem kontaktade du för att få jobbet som Au Pair? :)

Svar: Det här är andra gången som jag åker som au pair (första resan gick till Sydney, Australien) och jag har valt att åka privat båda gångerna. Hur nöjd som helst! Se min au pair-guide längre ner för mer information om vad det innebär.
Lina Carlsson

ISA skriver:

Underbart, vilket äventyr :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar