Grodfredag

Så var fredagen kommen, veckans sista jobbdag. Det enda speciella som stod på schemat jobbmässigt var 11-åringens tennis som jag skulle köra honom till. Sagt och gjort, vi tar oss oskadda fram till tennisklubben och precis när jag ska parkera den lilla röda tjuter det till i hela bilen, om och om igen. Från halv tank på onsdagen har jag på fredagen tagit mig ner till reservtanken. En mycket nervös Lina (som aldrig lät hyrbilen på Nya Zeeland gå under halv tank) körde med alla sina ecodrivingkunskaper hem och klarade sig hela vägen fram till porten och kunde sedan andas ut.

Istället för att äta middag med barnen denna dag (okej, jag åt ett gäng färska kvistkörsbärstomater för att jag var utsvulten) åkte jag in till Paris för att ha en romantisk middag för två. Emelie hade nämligen bjudit med mig till hennes favoritrestaurang och oj, vad det var bra! En bra köttbit, medium rare med babypotatis och rödvinssås till mig och Emelie beställde in grodlår. Som alla vet är det acceptabelt att äta från varandras tallrikar och vi delade systerligt och broderligt på dessa rätter samtidigt som vi pratade med fransmännen i bordet bredvid (som berömde vår fantastiska svenska och franska). Efterrätt intogs hemma hos Emelie i form av varsin Ben & Jerry's framför klassikern Notting Hill innan vi somnade så gott.
 
Äta grodlår - check!
 
 En fet groda som hoppat mycket och långt i sina dagar, men som nu har hoppat klart i detta liv.

Mariekexet skriver:

Ååååh vilken fantastisk kväll! Låter ju helt underbart, och Notting Hill <3

Svar: Det var en superkväll som blev precis som vi ville utan oväntade problem! :D Och ja, Notting Hill <3
Lina Carlsson

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

hihihihi

Svar: Fnissa på du ;)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar