En kväll, en dag och en kväll

I går tog jag tillvara på fredagen och åkte sent in till Paris där jag tillbringade kvällen med Emelie. Middag, midnattspromenad, crêpes, ett glittrande Eiffeltorn och en brunch senare är jag återigen hemma i min egna säng.
 
Denna lördag, efter mycket tjatande, fick Emelie träffa min värdfamilj och även om hon bara umgicks med dem några minuter lyckades hon charma dem totalt. Resten av dagen har jag fått höra hur snäll, trevlig och underbar hon är. Trots allt tjat om hur perfekt den donnan är lyckades jag få 11-åringen att baka en kladdkaka med mig till vår solokväll (med andra ord, babysitting). Kladdkakan avnjöts med vaniljglass innan vi avslutade kvällen med en film, dubbad till franska såklart. Nu sover de små änglarna så sött och en nöjd au pair har fått krypa ner i värmen i sängen i väntan på värdföräldrarna.
 
Paris by night
Disneybrunch med Aristocats och turbichoc; det närmaste vi kom en kanelbulle på kanelbullens dag.
Min och 11-åringens kladdkaka, en kaka som var en höjdare hos barnen men värdföräldrarna återstår att se!

Mariekexet skriver:

Åååh låter ju hur bra som helst! :D Så mysigt och fina bilder. Kladdkakan ser såå mumsig ut!

Svar: Det var riktigt bra! <3 Och kladdkakan var gudomlig!! Väldigt chokladig och jag lyckades frälsa hela familjen :)
Lina Carlsson

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

Hahaha, Lina då, du ärallt för mycket! Kunde detta varit ett mer bekräftande inlägg till mig? Du hade lika gärna kunnat skicka mig ett kärleksbrev <3

Jag är glad att du tycker det var värt det att öka döds-RER:en så sent på fredagskvisten (för det antar jag att du tycker!!) och jag är mer än glad att mitt tjafs gav resultat. Din familj alltså. Jösses.

Nästa gång är det jag som kryper ned i soffan med er och äter största delen av kladdkakan!!

Svar: Jag hade det jättetrevligt och det är mestadels din förtjänst <3 Att du däremot håller på att ta min värdfamilj från mig är en annan historia... Och ja, snälla kom och ät middag med oss en kväll!!! <3
Lina Carlsson

Lovisa skriver:

Men alltså blev så sugen på kladdkaka nu när jag såg din bild!!!

Svar: Haha, eller hur! Det var sjukt gott och de älskade det! :D
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar