Who are you?

Jag har märkt att jag har ett visst antal trogna läsare varje dag och jag tänkte därför försöka göra en liten undersökning för att se om jag når ut till min tilltänkta målgrupp.
 
Den här bloggen har jag främst för att min familj, min släkt och mina vänner ska kunna följa mig på mitt äventyr, men bloggen har egentligen ännu ett syfte.
 
När jag fantiserade om det här livet jag nu har fått chansen att leva ville jag veta hur jag skulle gå tillväga. Det bästa jag visste var då att läsa andras bloggar eftersom de förklarade hur jag skulle göra och skrev om det äventyr jag ville ut och uppleva. Utan dem skulle jag ha fått tillbringa åtskilliga timmar med att söka reda på regler, lagar och små paragrafer jag absolut inte får bryta mot. Bloggarna var min research, de var min karta i djungeln. Mitt hopp är därför att genom denna blogg hjälpa framtida au pairer som vill ut på sitt äventyr.
 
Når jag min målgrupp? Finns det några blivande au pairer bland mina läsare? Föredetta au pairer? Nuvarande? Vilka är ni som dagligen kommer in och kollar?
 
Var inte blyga.

Sara skriver:

En liten 18-åring som INTE lyssnar på dina andetag när du sover. För det är creepy att lyssna på andra när de sover. Jag lyssnar bara på dina läskiga ord när du pratar i sömnen.

Svar: Jag kan inte rå för att jag inte kan sova på kvällarna...
Lina Carlsson

Andrea som au pair i Irland skriver:

Jag är nuvarande au pair i Irland!

Svar: Åh, Irland! Underbart! Hoppas du har det bra!
Lina Carlsson

Emma Svensson skriver:

Du vet troligtvis redan om mig ;) Lever väl i princip samma liv som dig fast på en liten mindre ö i medelhavet!

Svar: Haha, självklart vet jag om dig! Följer dig med!
Lina Carlsson

Josefine skriver:

Jag är 19 år och drömmer om att åka som au pair till Australien! Måste verkligen söka snart.. läser så många bloggar och ni alla verkar ha det så fantastikt!! Kram

Svar: Om du vill hit - satsa! Det är helt klart det bästa beslutet jag har tagit i mitt liv. Australien är ett underbart land! Kram!
Lina Carlsson

ellali skriver:

följer Sofia OOs blogg - vilket jag har gjort sedan hon startade på NV för många år sedan. När hon då länkar till andra intressanta bloggar - kollar jag ibland - och fastnar ibland. Som med din. Roligt läsa om Australien, otäcka spindlar (det inlägget fick mig att fastna på youtube i timmar och kolla på just hemska spindlar från Australien - hahahah)
Jag har aldrig längtat till Australien och tror inte jag kommer att åka dit heller. Men som sagt - roligt att läsa om dina äventyr och landet. /ännu en norrlänning AC-län

Svar: Vad roligt att du fastnade! Alla kan inte längta efter Australien - men det är ett fantastiskt land! Och på tal om spindlar - i dag såg jag en bild på en som var så stor att reflexen i ögonen från kamerablixten fastnade på bild! Och sen såg jag bild på en som blev biten i tån och sedan la spindeln ägg där, ingen vacker syn... Men nu pratar vi ändå ogiftiga spindlar. ;) Ha det bra!
Lina Carlsson

Marianne skriver:

Är ingen Au pair, har aldrig varit någon Au pair - men jag älskar din blogg!!!

Svar: Tack Marianne! :) Ha det bra!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar