Pojken som ropade varg

I dag var det onsdag och oj, om dagen har varit en besvikelse. Problemen började vid tennisen då min yngsta bestämde sig för att få jätteont precis när jag sa att det var dags att åka. Orden "on y va" (nu går/åker vi) orsakade sådan smärta att han rullade runt på golvet, grät och skrek och lyckades bara klämma fram att hans bror faktiskt slapp tennisen (något som föräldrarna sa var okej eftersom han hade en giltig ursäkt). Efter en lång stund lyckades jag få honom att följa med till tennisen för att åtminstone testa och till min icke existerande förvåning kunde han springa och spela lika bra som alla andra dagar.
 
Dagens andra stora besvikelse var att 12-åringen vägrade lyssna och avsluta sitt dataspel utan satt där hela dagen medan jag uppgivet drömde om en strömbrytare jag kunde trycka på medan jag stod med händerna i chokladbollssmeten. För ja, jag tyckte åtminstone 9-åringen förtjänade chokladbollar för att han gick med på att försöka spela tennis. Chokladbollarna gick hem hos båda pojkarna, men de smakade inte i närheten som de svenska enligt mig. Trots detta slank två stycken förbi kakhålet ändå...
 

Mariekexet skriver:

Chokladbollar <3

Svar: Jaaaa! Fast inte lika goda som de svenska. De här smakade mer... Havre. Bättre lycka nästa gång!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar