Dee Why

I dag fick jag äntligen göra min strandpremiär. Tillsammans med Emmi, en annan finsk tjej och en tyska åkte jag till Dee Why som är min närmaste strand. Det blåste och sanden yrde, tillslut tog vi till flykten och slog oss ner på en gräsplätt istället. Sanden var verkligen överallt, men inte värre än vad det brukar vara på den grekiska Ön. Jag är härdad, men det var inte de andra tjejerna som klagade en hel del. Under dagen fick vi se en livräddare in action, även om det bara var en bodyboard han räddade, och en man som hade uträttat sina behov på något annat ställe än toaletten.
 
Anledningen till varför Dee Why heter just Dee Why är okänd. Min personliga favorit är dock:

Namnet Dee Why kommer från derivatan dy/dx eftersom stranden ser ut som en funktionskurva på kartor. Hur många förstod det?

Emma skriver:

Hahaha! Derivata! Åh, jag förstår verkligen vad du menar!! Matte C och D i mitt hjärta alltså!

Svar: Jag tycker det är så roligt, haha! Jag läste till matte E, så jag tror nog att vi båda två är redigt less derivator. ;)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar