Välkommen till Sydney, Sara!

I går fick jag äntligen träffa Sara, min lilla skåning som jag har chattat med sedan början av sommaren. Visade henne runt i Sydney, vi hann med Operahuset, Botaniska trädgården, George Street, Darling Harbour och Chinatown. Så vi gick, timme in och timme ut, många mil blev det vilket känns i fötterna i dag (dessutom var jag väldigt duktig och klev upp extra tidigt för att gå till gymmet). Hade riktigt trevligt och det var verkligen på tiden att vi träffades. Längtar redan till nästa gång!
 
När jag lämnat av Sara vid färjan tillbaka till Manly gick jag över till Darling Harbour igen, med värkande fötter. Satt och tittade ut över vattnet och drack iste från Starbucks (iced shaken passion tea with lemonade, för att vara exakt, och jag fick heta Laura denna gång) tills Erica kom och gjorde mig sällskap. Sedan vandrade vi upp mot Chinatown och köpte billig take away, så kinesiskt två gånger på en dag. Inte så illa, särskilt inte om man tänker på priset. 8,50 AUD för Special Chicken Fried Rice (lunch) och 3,50 för tre stora vårrullar (middag). Det är alltså ungefär 50 och 20 svenska riksdaler. Tyvärr var det inga fyrverkerier på grund av eldförbudet med tanke på alla bushfires. Hade i alla fall väldigt trevligt med Erica och vi hann täcka allt från politik, Australien vs Sverige och kortslutning i hjärnan när man hör svenska.
 
I dag har jag äntligen fått flytta ner till mitt vanliga rum! Känns lite som att komma hem! Men jag var inte glad över hur det såg ut inne på toaletten, den brasilianske studenten är inte den renligaste (det finns mycket jag kan säga om honom och det är nog mer negativt än positivt). Jag är så glad över att mamma, pappa och till viss del även Sofia uppfostrade mig bättre!
 
Nu tänker alla: "åh, nej, inte ännu en bild på Harbour Bridge!" Men jo. För det tar andan ur mig varje gång jag åker över den med bussen. Så jag fortsätter att tjata.
Min första livs levande koala! Tyvärr kunde jag inte klappa den. Eftersom jag har lovat att klappa en koala till vissa människor så ska jag försöka göra det snart, men denna koala dedikerar jag till Johanna. För det har jag lovat henne.
 Queen Victoria Building, eller QVB i folkmun.

Marianne skriver:

Hej! Vilka underbara bilder, du ser ut att ha det fantastiskt bra!

Sara skriver:

Hej!
Vi kommer till Sydney på fredag om du/ni vill ses och kanske visa oss runt lite?? Hehe Smsa mig isåfall: 0423678026

Svar: Ja, det skulle vara jätteroligt!! :) jag mailar mitt telefonnummer! :)
Lina Carlsson

Sara skriver:

Hej! Kom på att jag ej har pengar på min mobil, bara internet haha. Men lägg till mig på Facebook: Sara Elin Eriksson
En bild på mig i havet typ hehe. Så kan vi bestämma mer där! Kram

Svar: Okej, haha! Lägger till dig!
Lina Carlsson

Johanna skriver:

Jag visste det! Klart du fixar en koala till mej när du lovat! Tack snälla du, nu finns det en koala men det ubersnygga namnet Johanna! Hoppas du har det bra, det verkar ju onekligen så :). Här hemma har det varit regn, grått och dimma i en evighet, men igår föll snön som jag hoppas stannar några månader framåt. Alltid finare med vitt på marken än regn. Kram på dej!

Svar: Klart jag fixar koala! Och ja, här är allt bra! :) längtar hem till handbollstjejerna dock, det kan du ju hälsa! Och Sverige och snön såklart. Skicka hit lite snö?
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar