Total Body Control

Jag har hittat mina tv-kvällar här i Australien.
 
Onsdag är det Gruen Planet, ett program där de diskuterar reklam. Hissar, dissar, skrattar... Ja, det kan vara ruskigt roligt.
 
Torsdag är det Redesign my brain, Todd Sampson (som dessutom är med i panelen i Gruen Planet) ska träna upp sin hjärnkapacitet. Det hade premiär i går, torsdag, och på en månad hann han träna upp sitt minne så pass mycket att han kunde memorerara en kortlek. Hjärnan tycker jag är oerhört intressant och programmet är dessutom interaktivt.
 
Fredag är det QI (Quite Interesting) med Stephen Fry där de pratar onödig fakta. Hur kan man bestämma könet på kycklingar? Tydligen är det en av de svåraste utbildningarna att ta sig in på i något asiatiskt land,.. QI följs av Miss Fischer's Murder Mysteries, en deckare som utspelar sig på 60-talet.
 
Vad jag egentligen ville prata om är Gruen Planet, eller rättare sagt reklam. För det finns väldigt många konstiga reklamer här (en rörmokare med en rumpa som överkropp!? Vad har det med rengöringsmedel att göra?), Sist hade de faktiskt en Björn Borg-reklam (färgglada kalsonger travade som en regnbåge för pride) och jag skrattade väldigt länge åt att de uttalde det "Bjorn Båg". Men roligaste var den bifogade Mercedesreklamen som numera är min favoritreklam. Om man vill är det fritt fram att bidra med sin egen favoritreklam, gärna rolig, i kommentarsfältet så publicerar jag ett inlägg med dem sedan. Svenska eller engelska spelar ingen roll, jag diskriminerar ingen. Allt jag behöver är youtube-adressen.
 
 
Och ett litet "dike"... Chicken, höna/kyckling har självklart också ett slandord här. Look at those chooks!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar