Allt som behöver göras och tveksamheten har börjat göra sig påmind

Att göra:

  • Visum
  • Flygbiljett
  • Försäkring (Länsförsäkringar)
  • Internationellt körkort
  • Fullmakt till pappa på banken
  • Meddela jobbet att jag åker
  • Resväska
  • Tandläkare (20/6)
  • Säga upp mobilabonnemang
  • Böcker
  • Foton
  • Adressändra? C/O?
  • Kopia på pass, visum och biljetter
  • Presenter till familjen
  • Linser för 12 månader
  • Adapter * 2
  • Växla SEK till AUD
Där ser ni min lista på allt som måste göras innan jag åker. Exakt en månad har jag på mig och i morgon börjar jag. Min visumansökan är så gott som klar, jag ska bara gå igenom den och innan jag skickar iväg den ska jag även boka flygbiljetten jag sett ut.
 
I dag fick jag även min första släng av panik. Vad sjutton har jag hittat på? Ska jag verkligen göra det här? Varför ska jag göra det här? Så här på kvällarna när tankarna börjar samlas så kommer min tveksamhet och ångest. All pepp och fina kommentarer välkomnas med öppna armar.

E skriver:

Man ångrar inte vad man gjort, utan det man inte gjort. Åk dit, testa på det i alla fall. Du har inget att förlora! Du är grym som ens vågar tänka tanken på att dra till andra sidan jorden på egen hand. Pepppppepeppepepppp!!!!!!!!

Svar: Tack! Innerst inne är jag så otroligt glad och peppad, men största delen av mig är rädd, haha! Antar att det går över så småningom. Tack så otroligt mycket för dessa ord!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar