Fransk brunch och au pair picknick

Min dag började med brunch hos Emelie, en brunch som bestod av bröd och croissanter som vi inhandlat samma morgon, aprikos- och hallonsylt, färsk skinka, ost, tomat, gurka, te och apelsinjuice. Detta avnjöt vi till Disney-filmen The Great Mouse Detective, den första av många vi ska se tillsammans.
Min fina vän och värdinna
Efter brunchen började vi vandra och detta dök upp runt hörnet...
En promenad längs Seine
Till slut hamnade vi på en gigantisk au pair picknick...
Som drog till sig massa blickar, inte konstigt då jag uppskattar att vi var minst 200 personer.
Det fina svenska gänget jag träffade, från vänster: Emelie, jag, Maria, Johanna, Lovisa och Nora (Noras bild). Jag och Johanna bor faktiskt i samma förort, Lovisa inte långt från oss och även Nora och Maria bor åt rätt håll om än längre bort! Lovisa ska dessutom gå på samma skola som mig och Emelie.
Opéra som jag och Emelie passerade på väg till min tågstation.

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

Är det okej att jag fnittrar som en skolflicka åt detta inlägg? ÅH, JAG ÄR SÅ NÖJD ALLTSÅ.

Svar: Klart du får! Jag är också svinnöjd och dumler hela tiden!
Lina Carlsson

Maria skriver:

Sååå fin blogg! :D Så kul att träffas!

Svar: Tack detsamma! :D
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar