Promenad och julmarknad

I lördags åkte jag in till Paris och vandrade runt med Emelie, utan mål, i hela två timmar. Allt började med ett besök på Affären för att inhandla pärlsocker till morgondagens bullbak men slutade i 11:e arrondissemanget.
 
Efter jag sagt hej då till Emelie åkte jag till Place de Concorde och mötte upp tyska Sophie som jag går skola med. Där vandrade vi runt på den gigantiska julmarknaden ett tag, men det var så mycket folk och egentligen mer marknad är julmarknad så vi satte oss på en parkbänk och pratade oss hesa istället. När det väl började skymma kallade vi det en dag och började röra oss hemåt.
 
GLÖGG! Tyvärr är ju Vin Chaud och glögg inte samma sak, men "man tager vad man haver". Hällde dock ut nästan allt och sparade plastmuggen istället.

Mariekexet skriver:

Åååh verkar som en helmysig dag, mitt julhjärta smälter lite

Svar: Jul, jul, strålande jul <3
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar