Ett tänt ljus

Så var det äntligen över. Händelserna som skakat Paris, Frankrike, Europa, ja, förmodligen hela världen, har nu kommit till sitt slut. Äntligen. Oskyldiga människor har fått betala med sina liv och jag tror inte en enda medmänniska kan låta bli att känna med dem.
 
Min dag började med skola, mellanakten blev lunch med Hanna, Elin och Lovisa medan vi följde de båda gisslandraman på tv. Min eftermiddag blev ett bråk med min yngsta pojke och kvällen avslutas med filmkväll.
 
Men att berätta att kocken höjde på hatten åt oss på pastarestaurangen, att jag behövde släpa upp 9-åringen på rummet, att jag skrikit på honom och att jag nu ska försöka distrahera mitt tunga sinne med en film är helt orelevant och meningslöst. Oviktigt.
 
I kväll tänder jag ett ensamt ljus för alla de som drabbats av händelserna här i Paris, direkt eller indirekt.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar