Det här med jag och dörrar...

I Australien blev jag inlåst i garaget.

Nu var det toaletten. När jag trycker ner handtaget händer ingenting. Det tar inte stopp. Jag kan snurra handtaget 360 grader utan att det hjälpte det minsta.

Hjärtat slår högljutt. Tvättmaskinen går i rummet bredvid. Jag ropar lite halvförsiktigt på farmorn som anlände tidigare i dag. Inget svar. Ropar högre samtidigt som paniken kommer krypande. Ska jag behöva sitta där hela natten? Varför tog jag inte med mig telefonen? Man ska alltid ha med sig telefonen, överallt!

Tack och lov vaknade farmorn och kom och släppte ut mig. Sedan kom även min värdpappa och frågade vad i hela friden som stod på. Nu hävdar han att han har fixat dörren men jag är osäker på om jag kommer våga tro på detta.
 
I övrigt har min dag innehållit skola, amerikansk lunch (med Hanna, Lovisa, Filip, Aubrey och Aubreys kompis) och sedan helt problemfritt jobb. En riktigt bra dag fram till denna olyckshändelse nu på kvällen, även om det blev till en rätt rolig grej. Det värsta är dock att jag måste på toaletten igen.
 

Mariekexet skriver:

Nomnom :'))) (klantig du är förresten...) (lol, skoja..) (jag är så rolig) (inte) (Mina parenteser är gudomliga) (puss)

Svar: Jag är jätteklantig. Och jag vågar inte stänga den där dörren längre.
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar