Övernattning med mattema

I flera veckor (nåja, de veckor jag varit här i alla fall) har Emelie tjatat på mig om att jag ska övernatta hos henne (den kvinnan vill verkligen få mig i säng) och denna helg blev det äntligen av.

I lördags möttes vi i La Defense för lite shopping och när vi båda började bli gnälliga drog vi oss hem till henne. Vi var så less och gnälliga att vi faktiskt tog metron hela vägen fram till porten i stället för att gå vår vanliga promenad på 20-30 minuter.

Emelie började på en gång laga sin legendariska köttfärssås (den kan ni läsa mer om på hennes blogg) och jag var helt såld. En bolognese med indiska kryddor vars exakta namn utelämnas på grund av risken för plagiat och jag trodde att hon i hemlighet hade snott maten från närmaste restaurang med Michelinstjärna. Till efterrätt vankades det sedan chokladfondue med hallon, banan och vindruvor. Inte nog med detta, jag fick även den stora äran att inviga henne i min favoritserie; Doctor Who.
 
Efter en mycket varm natt vaknade vi och jag gick för köpa baguetten och croissanterna till vår traditionella söndagsbrunch med Disney, i dag var det Den lilla sjöjungfrun ett och två som tog plats på skärmen. Efter denna underbara brunch pratade vi om allt mellan himmel och jord och bara tittade på molnen som susade förbi utanför fönstret.

En helt okej helg med mattema om ni frågar mig.
 
Eftersom jag var för glupsk på lördagen får ni titta på Emelies blogg för bilder på köttfärssåsen med Michelinstjärna. Till och med här har jag hunnit äta upp mer än halva min macka innan jag fick fram kamerafunktionen på min telefon.

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

Alltså du är så charmig så jag vet inte vad, haha! Älskar inslaget om Michelinstjärnan, förresten. Känner mig lagom bekräftad, liksom (strålar som en sol). Jag älskade det här inlägget så mycket att jag till och med tvingade Redoy läsa det. Eheh. He. He.

Svar: Haha, åh du kan vara charmig <3 Och stackars Redoy... ;)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar