Min värdfamilj

Låt mig presentera min värdfamilj. Det spelar ingen roll hur många gånger ni kommenterar eller vilka hot ni kommer med, inga namn eller bilder kommer lämnas ut här på bloggen. Jag kommer heller inte berätta i vilken förort jag bor eller publicera bilder på huset (annat än mitt rum). Detta beslut har jag tagit själv för att värna om familjens privatliv.
 
Min familj består av min värdmamma och värdpappa, två väldigt snälla, kärleksfulla och omtänksamma människor. De är båda fransmän i grund och botten men pratar väldigt bra engelska båda två. De har två pojkar, mina värdbarn, som är 9 och 11 år gamla. Den äldre är ganska förnuftig och klok medan den yngre fortfarande har småpojksenergin kvar och älskar att kramas och ge kindpussar.
 
Familjen bor i ett hus som i skrivande stund är på väg att bli ett trevåningshus. Detta hus ligger i en förort cirka 20 minuter utanför Paris med tåg, något som både de och jag tycker är skönt då man får det bästa av två världar; småstadslivet där man känner varandra och hälsar på servitörerna som jobbar på restaurangen på hörnet och nämner dem vid förnamn, men samtidigt så finns storstadspulsen inte långt borta.
 
Jag har nu varit här i en vecka och en dag och börjar sakta men säkert känna mig mer och mer hemma. Rutinerna börjar falla på plats och jag vet ungefär var jag har pojkarna även om de driver mig till vansinne ibland. Jag har börjat inse att det är mitt hem och jag vet att det är här jag hör hemma, även hur tufft det än är ibland.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar