Vardagssaker jag hatar

  • När tvättmaskinen inte centrifugerat ordentligt och tvätten inte bara är fuktig, utan dyngsur.
  • Folk som går långsamt och i bredd på trottoarerna. Släpp fram mig tack.
  • När Netflix inte fungerar på myskvällarna, hela kvällen är förstörd och jag bara stirrar förhatligt på datorskärmen.
  • När familjen ätit upp allt det goda brödet (baguetterna och lantbrödet, det enda som finns kvar är det lite sötare briochebrödet). Tror jag ska börja äta frukost klockan 6 på morgonen så de får känna hur det känns.
  • När skosnörerna går upp på väg till tågstationen. Händer bara när jag har bråttom.
  • När tågdörrarna stängs framför nosen. Ibland får jag vänta ett bra tag på nästa, när det kommer till metron är det fyra minuter till nästa (inte hela världen alltså, men ändå; grr).
  • Folk som står på fel sida i rulltrappor och inte lyssnar när jag ber dem flytta sig. Ser ni inte att jag springer till tåget?
  • Cyklister. Kan ni inte försöka vara lite mindre i vägen? Här är vägarna smala eftersom bilarna parkerar upp ett körfält och det finns alltså inte mycket utrymme till att köra om de som bara har två hjul och vinglar fram.
  • Personer som SPRINGER UT I VÄGEN FRÅN BAKOM SINA BILAR! Var är trafikvettet och säkerheten?
  • Folk som öppnar bildörren som är ute i det enda körbara körfältet. Hört om döda vinkeln och att det finns bilar som faktiskt kör där?
  • Folk som tvärstannar mitt på gatan så man krockar i dem bakifrån (eller nått och jämnt undviker det).
Och mycket, mycket mer.

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

Hahaha, favoritlistan <3 Älskar störmoment. Bland det bästa samtalsämnet.

Var lite rädd att jag skulle mötas av flertal punkter som innehöll mig. Men jag hade riktig tur den här gånger. Inga "När någon i min närhet drar förjävliga puns när jag är trött och hungrig" denna gång!

Svar: Nä, jag äter bara upp dig om jag är trött och hungrig. Har inget behov av att publicera det här ;)
Lina Carlsson

Mariekexet skriver:

Hahhaha, irritationen är total! Älskart det

Svar: Jag får verkligen damp över såna här småsaker. Det är inte kul att vara i närheten av mig då...
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar