Första semesterdagen på lovet

Skollov och betald semester i två veckor; vem klagar?
 
I dag har Emelie och jag vandrat i Paris, ätit en fantastisk lunch (så fantastisk att vi till och med gav dem dricks, vilket inte händer ofta) och jag har fått se Notre Dame både utvändigt och invändigt. Som avslutning ramlade vi över Shakespeare and company, en bokaffär som står på min bucketlist. I min iver över att komma dit släpade jag Emelie efter mig och sedan tillbringade vi närmare en timme i affären som är fylld med engelska böcker, från golv till tak, i skrymslen och vrån och med jättefin äldre inredning. Jag hade kunnat stå och sniffa böcker väldigt länge, men trötta som vi var avslutade vi dagen med en tupplur hos Emelie innan vi åkte åt var sitt håll... Ja, jag kan inte klaga på någonting i dag, utom att jag glömde minneskortet till kameran och därför släpade runt på den i onödan!
 
Något mystiskt, konstigt torn som stack upp mitt i allt.
"Men om ni sitter på ett riktigt franskt brasserie kan ni ju inte äta hamburgare!" tänker ni säkert nu, men jag kan lugna er och säga att det var den franska osten emmental på hamburgaren i alla fall.
Så här lycklig var jag redan innan vi kom in, gissa hur euforisk jag var där inne?

Mariekexet skriver:

Ååååh, fina du <3

Svar: Du kan va <3
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar