En söndag utan måsten

Man kan tillbringa en söndag på många olika sätt.
 
Man kan ställa väckarklockan tidigt för ta vara på dagen, man kan ta en hälsosam löptur och man kan vara social med vänner och värdfamilj.
 
I dag har jag gjort en mild version av dessa tre saker. Väckaren ringde klockan 9.15 och inte förrän 10 gick jag upp och fick croissanter serverade av min värdpappa. Sedan mådde jag gott på mitt rum och skypade med min mamma innan jag tog mig ut på en lång, uppfriskande höstpromenad. Därefter har jag ätit middag med familjen, spelat kortspel med dem och min värdmamma har hjälpt mig med franskan.
 
Även om jag nu inte steg upp klockan 6 för en löptur, åkte in till Paris för att äta lunch med några vänner och stressade runt för att se sevärdheter så tycker att jag tog tillvara på min söndag. Ibland behöver man få ta det lugnt, utan några måsten och bara göra vad man vill för att man mår bra av det.
 

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

Helt rätt.

Svar: Det var en alldeles ljuvlig dag.
Lina Carlsson

Anonym skriver:

Words! Det där måste jag lära mig... Man behöver inte checka av en sevärdighet varje dag haha!

Svar: Man måste kunna slappna av med :) Vi har tid på oss!
Lina Carlsson

Mariekexet skriver:

Åh, så fint inlägg. Helt rätt!

Svar: Tack <3 Och ja, det kändes helt rätt i hela mig också!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar