En ganska normal tisdag

Så har jag ännu en gång bäddat ner mig i sängen efter en fullbordad dag.

En dag som innehållit skola, ett slumpartat möte med en ny svensk au pair i mitt område, en god vän som gav mig en lyxlunch på de 15 minuter jag har mellan mina lektioner, en annan god vän som stöttade mig genom litteraturen (jag tycker inte om min lärare och därför tycker jag inte om lektionen), bråk och diskussioner med barnen, middag och som avslutning blev jag skickad till mitt rum för att Sverige leder över Frankrike i U21-landskampen i fotboll.
 
En ganska normal dag om ni frågar mig.
 
Det är tisdag, veckans andra dag, och jag räknar redan ner till helgen. Fredag innebär sista lektionen innan det två veckor långa lovet då jag inte behöver jobba en enda dag. Två veckors lov då jag kan njuta och göra vad jag vill. Upptäcka nya delar av Paris, vara en riktig turist, tillbringa varje dag på Louvren, åka upp i Triumfbågen och kanske till och med Eiffeltornet...

Ja, det kanske inte är så konstigt att jag längtar.
 
Så här såg min kväll ut: vatten, te och en liten sockerfri hallonyoghurt så jag inte skulle strypa barnen innan föräldrarna kom hem.

Mariekexet skriver:

Ååh, tänk om man hade ledigt hela veckorna... *Avis*

Svar: Hihi :) Ja, men jag vet inte ens om jag får lön dessa två veckor.. ;)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar