12-åringens födelsedag

Även om jag inte har rätt att göra den bedömningen måste jag säga att 12-åringens födelsedag har varit riktigt bra. Jag åkte in till Paris i dag för att leta efter lite kläder och en present till honom (ingen lycka alls) och efter att ha pratat och ätit lunch med Emelie åkte jag hem till en fantastisk dag på jobbet.

Eftersom det var en speciell dag ordnade jag en skattjakt till födelsedagsbarnet och 9-åringen hjälpte självklart till. Till och med trumläraren sprang runt och letade ledtrådar ett tag. Efter många om och men och flera kluriga ledtrådar hittade pojken fram till x:et där hans favoritgodis och kakor fanns. Han fick sedan vara med och bestämma vilken Aston Martin-poster han ville ha till sitt rum. På kvällen gick vi ut och åt på en restaurang där vi är stamkunder och oh boy, vad det var gott och trevligt. Det blir verkligen något speciellt då man känner de som jobbar där. Servitören satt ner med pojkarna och lät de själv beställa mat och dryck på handdatorn, han bjöd mig på ett halvt glas vin, åt av vår mat, efteråt bjöds det på macarons och sång och emellan allt detta skedde massa knasigheter och trevligt prat.

Nu ligger alla däckade i sängen inför sista skoldagen (fast inte för värdföräldrarna såklart) innan lovet.
 

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

Ååh, ser fram emot att höra alla detaljer :D

Svar: Finns så många att det aldrig tar slut...
Lina Carlsson

Mariekexet skriver:

Ååh, låter helt underbart! :')

Svar: Det var det! Jag blev alldeles varm i hjärtat för att 12-åringen blev så lycklig över presenterna och skattjakten <3
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar