Freaky Wednesday

I dag var det en av de där långa dagarna igen. Ni vet, de där då jag hämtar 9-åringen redan 11.30 och sedan ska roa honom och hans bror hela dagen. Visserligen har vi tillbringat större delen av dagen på tennisen, men det var inte förrän efteråt som problemen började.
 
Först vid duschen, denna klassiker. 9-åringen skrek att han absolut inte skulle duscha och att jag var elak som inte lät honom slippa för en gångs skull. Sedan eskalerade allt och jag har fått bekämpa misshandel (psykisk som fysisk), försök till mord alternativt dråp (stryptag) och räddat katten från vanvård och tortyr (du SKA sitta med mig även om du inte vill, om jag så måste hålla dig om halsen!). Allt slutade med att denna lilla kille ställde sig med armarna i kors, tittade iskallt på mig och sa:
"Det spelar ingen roll vad du gör eller säger, jag gör som jag vill ändå."
 
Åh, du underbara au pair-liv. Underbara unge. Tack och lov har jag haft min 12-åring som har varit en absolut ängel, annars skulle jag ha dränkt mig i duschen vid det här laget.
 
Min känsla just nu, tack och lov fungerar både Netflix och TV4-play. Mina cyberterapeuter.

Johanna skriver:

älskar när barnen kör total anarki........................

Svar: Eller hur! Funderade på att ta en kudde och hålla över ansiktet tills han slutade sprattla. Nästan i alla fall...
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar