Mission Beach + Cairns

Det blev en medveten bloggtystnad. Tiden bara sprang förbi och jag bestämde mig för att verkligen njuta av mina allra sista dagar på östkusten.

Mission Beach var destinationen efter Airlie Beach. Nio timmar tillbringade vi på bussen. Strålande solsken och inte ett moln, vi var på lagom bra humör. Inte blev det bättre när vi insåg att vårt hostel låg mitt ute i skogen, tjugo minuter med bil från närmaste civilisation. Om man nu kan kalla Mission Beach för civilisation. Så vad gjorde vi då här? Jo, nästa dag hoppade vi från ett fullt fungerande flygplan, 4000 meter upp i luften. Ja, skydive (eller fallskärmshoppning som man säger på rikssvenska) stod på schemat. Jag var livrädd från det ögonblick jag slog upp ögonen på morgonen tills vi lämnade planet bakom oss. Sedan slog adrenalinet till och det kan vara något av det häftigaste jag gjort i hela mitt liv. Att falla i 120 km/h men att inte känna något, att se marken långt där nere och veta att man trots allt är på väg mot den.. Ja, det går inte att beskriva i ord.
 
Efter vårt skydive hoppade vi på vår sista buss, destination Cairns. Och oj, vad Cairns har varit underbart. Tropisk värme, fest, fina människor, regnskog, vattenfall, barriärrevet, dykning, snorkling... Jag kan omöjligt berätta allt! Jag kommer låta bilderna tala för sig själv när jag har lyckats rensa och redigera. Kämpar just nu med bilderna för Nya Zeeland och tanken är att jag ska börja få upp inlägg från den resan i morgon. Önska mig lycka till!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar