Airlie Beach

18 timmar pa resande fot. Sa lang tid tog det for oss att ta oss hit till Airlie Beach. Forst tva timmar till Hervey Bay, sedan fyra timmars vantan pa 12-timmars bussen som tog oss over en natt till Airlie Beach. Den som sager att backpackinglivet ar fabulost ljuger. Tva natter har vi haft i denna lilla hala, en underbar sadan om ni fragar mig. Bad i lagunen (nu nar vi ar sa langt norrut i Australien ar havet fyllt av maneter och hajar, tva saker jag garna klarar mig utan), jag agerade militant konsument och sa valdigt vackra och glada ord till personerna i receptionen pa vart hostel (vi kan latsas som att jag var glad i alla fall... Jag censurerar konversationen for kansliga lasare...), en utgang med tjejerna fran vart hostelrum... Ja, maste saga att Airlie verkligen har levererat!

Om nagra timmar kommer vi aka pa en segling i Whitsunday Islands, en arkipelag som raknas till en av varldens vackraste. Strander, snorkling, fest, sova pa dack under stjarnorna... Tror dessa tre dagar kommer bli helt fantastiska! Tvivlar pa att vi kommer ha nagon mottagning ute till havs, sa rakna inte med att hora nagot fran mig pa ett tag!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar