Wellington

Så har jag nått min första destination, huvudstaden Wellington. Betydligt varmare och skönare än vad jag trodde det skulle vara! Vid inflygningen såg jag ut som en fågelholk, har sett otroligt häftig natur redan nu!

Efter cirka 2 timmars nattsömn och en halvtimme på planet är det en trött och sliten tjej som sitter på Starbucks. Fick en gratis uppgradering på mitt hostel och bor i ett rum med 4 sängar och... Trumvirvel! Badrum med dusch! Underbart!

Efter en liten incident med att jag råkade tappa bort körkortet (ta det lugnt, det var receptionisten som hade det och det är nu tillbaka i säkert förvar hos mig) har jag besökt Vodafone. Jag har ett nytt nummer här borta, så nu kan jag endast nås på det. Mina föräldrar och min syster E har numret, så ni andra får terrorisera dem. 1 GB data slog jag till på eftersom jag ska ha telefonen som GPS, förhoppningsvis räcker det en bra bit på vägen i alla fall.

Tanken är att gå ut och fota lite innan det blir mörkt, äta middag och handla lite matvaror. Nu har allt börjat!


Josefine skriver:

Åh, njut ordentligt!

Jag undrar var du hittade din familj? Dom verkar så bra.. kanske borde ersätta Agnes sen om dom vill ha mig haha..

Svar: Det ska jag!

Jag hittade dem på Facebook i Au Pairs in Sydney. Men tyvärr har de redan en ersättare efter Agnes!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar