Kia ora!

Så sitter jag på planet till Nya Zeeland, på väg till ännu ett land jag kan bocka av på världskartan.

14.30 den 20 mars, lokal tid (Sverige + 12 timmar) landar jag i Wellington och efter en natt där börjar äventyret. Jag, en bil, tre kameror, tre minneskort med sammanlagt 20 GB och ett land som anses vara ett av jordens vackraste.

Det kan bli ganska tunt med blogginlägg, även om jag har försökt boka hostels med internet så har pengar och parkering varit det prioriterade, och även om mitt hostel har internet är det ingen garanti för att det kommer fungera. Jag kommer bara ha med mig telefonen till NZ, men jag lovar att det kommer inlägg när jag är tillbaka vid min dator med en fast uppkoppling.

Nu börjar min roadtrip i Nya Zeeland!

Hanna skriver:

Är du på roadtrip själv eller är någon med dig? Coolt iallafall! Hur länge ska du vara i NZ? :)

Svar: Hej, jag roadtripar faktiskt helt själv! Det är både lite ris och ros. Riset är väl att det blir lite ensamt men jag träffar någon att umgås med på varje hostel! Ros är att jag helt själv får bestämma när jag vill stanna och vad jag vill göra :) jag ska vara här i tre veckor, åker hem till Sydney den 10 april! :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar