Coromandel

Dagen (och i går kväll om man ska vara noga) tillbringade jag i Coromandel. Det är både en liten stad och en halvö öster om Auckland. Efter en natts sömn i Coromandel Town körde jag vidare till Hot Water Beach som ligger en bit (en mycket längre bit än vad jag först trodde) från mitt hostel. Stranden är precis vad det låter som, en strand med varmt vatten. När det är ebb dyker detta fenomen upp och man kan då gräva hål i sanden och bara sitta och njuta. Lite som ett eget spa! Jag tycker det var otroligt härligt och satt och njöt ett bra tag innan jag började dra mig mot aktivitet nummer två för dagen.

Cathedral Cove är en strand inte långt från Hot Water Beach, eller rättare sagt så är det en stor grotta på en strand. Detta har varit med i filmen Berättelsen om Narnia: Prins Caspian. Ett riktgt vackert ställe!

Nu befinner jag mig i Rotorua och i morgon ska jag iväg och se Hobbiton! So excited!

Hot Water Beach
Cathedral Cove


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar