To do list

Ni som känner mig vet att jag älskar listor. Här är en snabbt ihopkrafsad lista över vad jag måste göra den närmaste veckan.
  • Sälja lite fonder så jag har råd med allt eftersom min största, men inte första, lön kommer två dagar innan jag åker.
  • Skaffa nytt pass.
  • Anmäla mig till min skola.
  • Maila familjen bild på mig + bevis på att jag kommer vara student så de kan fixa mitt RER-kort.
  • Köpa presenter (hittat denna bok som känns som ett självklart val eftersom både mamman och yngsta pojken älskar matlagning, sedan velar jag mellan Sweden Inside Out och Swedish Cakes and Cookies, alltså Sju sorters kakor men på engelska). Även passa på att beställa Lonely Planets guidebok till Paris (samlar på dem till alla ställen jag åkt själv, så måste egentligen köpa Nya Zeeland också... Hmm...).
  • Köpa ny kamera (velar mellan en ny Olympus, med inställningar jag är van vid, eller en Sony, som presterar bättre vid sämre ljusförhållanden).
  • Fixa en försäkring (kan göras de sista dagarna innan avresa). Kolla om mitt EU-kort gått ut.
  • Kolla på biljetter ner till Skåne (höhö, Sara).
  • Boka biljett Luleå-Stockholm eftersom jag bara har Stockholm-Paris just nu.
  • Fundera mer kring packning.
Fyller som vanligt på denna lista och stryker över de avklarade punkterna eftersom!

Emelie - Lever drömmen i Paris! skriver:

Så praktiskt med listor. Så lättare att genomföra om man får det nedskrivet, verkligen.. Och du,

Och du är en kameratjej? Åh, vi får se till att ta massa bilder! Vad kul!

Svar: Jag älskade min kamera med hela mitt hjärta, så blev den stulen. Hoppas att jag har tillräckligt mycket pengar för att köpa en ny!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar