Nyår i Sydney

Nyår i Sydney var magiskt.
 
Mötte upp Louise på bussen och sen träffade vi Sara och Fanny inne i stan klockan 13. Efter att ha frågat i informationen fick vi tips om ett ställe att sitta på; Tarpeian Precinct, en liten park som ligger granne med botaniska trädgården och som tydligen inte skulle bli alltför full på folk.

Där satt vi alltså i över tio timmar i väntan på tolvslaget. Jag som tycker det är lustigt med folk som campar utanför affärer satt/låg/stod/gick i en park i över tio timmar för fyrverkerier.
 
Men det är nyår och inte var som helst. Det är nyår i Sydney.
 
Med mitt trevliga sällskap, lite insmugglad alkohol och lånade kortlekar så överlevde jag kvällen även om jag blev hemskt uttråkad emellanåt.
 
Men det var värt varenda minut. Jag ångrar ingenting.
 
Jag har dock tips till er som någon gång ska fira nyår i Sydney. Ta med ett paraply så ni får skugga utan att behöva parkera er under ett träd, utan kan genast sitta på en plats där ni ser bron hela tiden. Ta med något större än plastpåsar att sitta och ligga på. Ta med en egen kortlek. Ha bra sällskap som kan Disney-figurer när ni ska leka leken då man tänker på en person och de andra ska lista ut vem det är genom att ställa ja- och nejfrågor.
 
En av oss, inte jag, kan numera ta sig titeln "professionell alkoholsmugglare".

Erica skriver:

Heeej Lina! Nu var det ett rätt långt tag sedan jag kikade in på din blogg senast.. men oj vad avundsjuk jag blir! Saknar Sydney så himla mycket, även om det är skönt att vara tillbaka här hemma också. Gör en massa roliga grejer för mig också (och blogga massa så jag kan bli ännu mer avundsjuk) xxxx kram

Svar: Heeeej! Sydney och jag saknar dig också! Jag ska blogga så mycket jag hinner, orkar och kan! Och jag ska leva livet åt dig också här nere! Hälsa Svea rike! KRAM!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar