Middag och SUP i Manly

I går åkte sista delen av min familj hem och jag ska försöka slänga ut ett litet inlägg om vad vi haft för oss, men det får bli en annan kväll.
 
I dag åkte jag till Manly för att Sara hade lovat att få mig på bättre humör efter familjens hemfärd. Sagt och gjort, i Manly mötte vi upp en dansk tjej och promenerade sedan mot Shelly Beach. Efter att ha hyrt en SUP-bräda i en timme gav vi oss ut på vattnet. SUP står för Stand Up Paddling och är helt enkelt en gigantisk surfbräda som man paddlar sig fram på ståendes. Det gällde att ha balans men vi hade väldigt trevligt! Vid ett tillfälle blev jag rädd för en väldigt ful, brun fisk som simmade på sidan uppe vid ytan mot mig och min bräda. Vad gör jag? Jo, jag försöker skrämma bort den med min paddel, tappar balansen, ramlar och försöker i panik ta mig upp ur vattnet igen så att fisken inte ska ta mig. Sara säger att hon skulle ha gråtit av skratt om hon inte haft fullt upp med att själv hålla balansen. Inte nog med det... När jag väl är uppe i säkerhet på brädan igen så hittar vi inte min paddel någonstans. Vi bad till och med en snorklare om hjälp men paddeln var borta. Poff. Så kan det gå!
 
Efter att ha lämnat tillbaka brädorna (och vad vi tror var min paddel som flutit i land) så satte vi oss på Manly Beach och pratade ett tag tills Sophie (dansken) åkte hem och jag och Sara bestämde oss för att åka till Little Manly och bada. På bussen träffade vi hennes värdmamma, värdbarn och värdmammans kompis. Efter ett snabbt dopp på Little Manly promenerade vi vidare till Collins Beach för ett sista dopp. Middag intogs i Manly Wharf och sedan satt vi och myste vid stranden innan jag åkte hemåt igen.
 
Vid Collins Beach

Madde skriver:

Hur länge ska du stanna i den familjen? Söker som en ny au pair efter att du har åkt hem? :)

Svar: Planen är att jag stannar till i början/mitten av mars, sen letar de faktiskt efter en ny au pair. Eftersom de haft så bra erfarenheter av oss svenskar så letar de gärna efter en ny svensk! :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar