Ett inlägg riktat till Mimmi

Värdpappa: "We've got a letter from Mim!"
15-åringen: "What?"
Värdpappa: "A Christmas letter från Mimmi!"
15-åringen: "Can I read it?"
Värdpappa: "Well, you can if you want to!"
15-åringen: "Oh, it's long!"
Värdpappa: "It's not that long! Only two pages."
15-åringen: "It's longer than all my school assignments combined! Stupid Mim."
 
Jag kan meddela att han log genom hela brevet och att han tog kort på slutet (parentesen, du vet). Själv satt jag (efter att ha läst det) och dreglade över det svenska frimärket. Men du skriver att du saknar Australien, så jag ska se till att njuta av min tid här och njuta så det räcker åt dig med.
 
Du är saknad i den här familjen, ska du veta. 10-åringen satt dock bara och tittade på t-boxen.

Mimmi skriver:

Hahahaha åh tack Lina, du är mina ögon och öron i det huset!! <3
Josh alltså, vilken liten osentimental unge! Hoppas du har fått uppleva promenaderna till skolan med honom dock, han kan vara så jäkla rolig och knäpp när han kommer ut ur sitt lilla skal :3
jaa njut som fan, Sverige är inte detsamma efter Australien lixom. Saknar verkligen den mysiga stämningen där och alla underbara australiensare och det är på tok för dyrt att komma tillbaka på ett låångt tag så passa på att utnyttja tiden där, fast det ser jag ju att du gör ;)

Svar: Josh är inte så glad på mig när det gäller promenader ;) Skillnaden mellan dig och mig är ju att jag har körkort, så han förstår inte riktigt varför han ska gå. Men ibland så! En gång berättade han skämt hela vägen och kunde knappt sluta prata när vi var framme. Gullunge! Han kan verkligen vara världens gosigaste.Jag längtar hem som sjutton, jag ska inte ljuga, men jag vet att jag kommer sakna det här efter att två dagar hemma i Svea rike. Så jag försöker verkligen se glädjen i att vara här!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar