2013 blir 2014

2013.
 
Året då jag fyllde den meningslösa åldern 19 år, blev faster och tog studenten. Men framför allt året då jag flyttade till Sydney, Australien.
 
Även jag, som sitter här på andra sidan jordklotet, har svårt att förstå det. Att jag efter tre års drömmar sitter på en buss som kör över Harbour Bridge och att jag tittar ut över Operahuset.
 
Jag tog min väska, åkte till en då helt okänd familj som bor 15000 kilometer från min säkerhet.
 
En familj som jag nu har tagit en stor plats i mitt hjärta. 
 
Jag som 19-åring har hittills inte lyckats med något som är värt att skryta över. Jag har inget Nobelpris, är inte med i Mensa och har inte vunnit en Oscar.
 
Men det är inte mina drömmar heller. Mina drömmar lyckades jag förverkliga under året 2013.
 
Jag tog studenten med betyg som jag inte behöver skämmas över, blev faster till en vacker liten tjej och packade min väska och kastade mig efter drömmen om Sydney.
 
2014.
 
Jag har min familj här. När de åker har jag en fantastisk värdfamilj. Jag ska lära mig surfa med en underbar vän under en helg i januaris första hälft. Jag och samma vän har biljetter till Avicii i slutet av januari.
 
År 2014 har all möjlighet att bli ett fantastiskt år. Drygt halva året kommer tillbringas här, resten är oskrivet även om jag har vissa planer och idéer.
 
Nya drömmar som ska förverkligas.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar