Happy Valentine's Day! - sammanfattning av veckan

Känner att mitt bloggande blir sämre och sämre. Tänker "nu ska jag blogga om dagen", så slutar det med att jag somnar till Supernatural, Criminal Minds, Sherlock eller andra serier. Så nu gör jag en lång sammanfattning av veckan, för denna vecka har faktiskt varit intressant!
 
Tisdag åkte jag in till stan i hopp om att få träffa Peter Davison, femte doktorn från Doctor Who, men kön stängde runt åtta på morgonen och mina chanser var så små att det bara var att svälja besvikelsen och hitta på något annat. Hoppade därför på färjan till Manly där Sara mötte upp mig och vi kollade på lite surftävlingar.
 
Onsdag åkte jag ännu en gång till Manly efter ett tufft PT-pass på gymmet. Denna gång hade vi ett mål med surftävlingarna; vi ville se Bethany Hamilton, vilket vi också fick. Bethany Hamilton är personen som filmen Soul Surfer (ja, mamma, du har sett den) är baserad på. När hon var 13 år förlorade hon en arm i en hajattack men lyckades ändå bli en av världens bästa surfare! Efter Manly gick jag ut och åt på det lokala hotellet med familjen och hör och häpna! Tack vare teknikförbud så lyckades vi faktiskt ha en konversation under middagen. Fick till och med en kram av 15-åringen!
 
Torsdag hände absolut ingenting. Nada. Rien. Förutom en sak... När jag skulle hämta upp 10-åringen från basketträningen så såg jag några exotiska djur. Vid det här laget är jag van vid kookaburror, kakaduor, possums och allt annat som lever om i detta land, men inget hade kunnat förbereda mig på detta... Utanför anläggningen sprang det lamor! Alpackor! Två stycken om man ska vara korrekt, och efter dem kom en kvinna springandes och viftade med armarna. Väldigt intressant. Tack och lov så lyckades jag ta en väldigt dålig mobilbild av händelsen.

Fredag, i dag med andra ord, har det varit väldigt mycket att göra. Vi började rensa ut massa gamla saker när vi sedan vid lunchtid insåg att hunden inte mådde så bra. Han flämtade, gnällde, skakade, skulle bestämt ligga på golvet vid våra fötter istället för på sin älskade säng (ni förstår inte hur mycket han älskar den, bara hans motvillighet till att inte ligga på den är ett extremt sjukhetstecken), fick panik om vi lämnade honom själv och var allmänt hängig och energilös. Så det bar av till veterinären. Medan de tog olika tester åkte jag och min värdmamma och gav kläder och annat till välgörenhet och unnade oss lunch ute innan vi plockade upp den drogade hunden. Förmodligen har han ont från ryggen som han hade problem med som valp, han mådde betydligt bättre med smärtstillande trots att han var väldigt trött och däckade så fort han kom hem.
 
Däcka ska jag också göra nu, framför Criminal Minds. I morgon måste jag jobba största delen av dagen men på kvällen blir det utomhusbio med Sara och Sophie!
 
Tisdag. Operahuset och Harbour Bridge från färjan.
Onsdag. Bethany Hamilton (i rosa)!
Bethany Hamilton in action!
 Torsdag. LAMOR!!!
 Fredag. Mitchs höjdpunkt på dagen, åka bil. Min lilla voffsing...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar