En trött lördag

I går kväll bänkade jag mig framför tvn för att heja fram Sveriges hockeyherrar till en final. Matchen började 23.00 Sydney-tid och pågick till 01.20. Sen var lilla Lina alldeles för uppspelt på grund av matchen och sina framtidsplaner att hon inte somnade förrän mellan 4 och 5.

Strax efter 8 på morgonen ropade min värdmamma i hallen att de åkte iväg till basketen men skulle komma hem innan vi skulle till köpcentret. Detta har jag bara ett ytterst svagt minne av. Men jag tog mig upp, lätt illamående av trötthet, och på eftermiddagen begav vi oss till köpcentret för några snabba ärenden. Köpte ett par pyjamasbyxor för $5 (ca 30 kr) och lite annat välbehövligt innan vi åkte hem och jag totaldäckade i sängen. Sov två timmar, hoppsan... Beställde pizza till middag från pizzastället 15-åringen jobbar på och tittade på Mission Impossible: Ghost Protocol med min värdmamma och 10-åringen... Ja, det var min väldigt intressanta dag.
 
När 15-åringen kom hem från jobbet knackade han på min dörr.
"Lina, can I come in?"
Tydligen så har han fixat ett extrajobb åt mig på fredag kväll! För 15 dollar i timmen kommer jag köra ut pizza! Synd att det här jobbet inte kom tidigare, men pizzerian öppnade för bara någon vecka sedan. Och det är ju bättre än ingenting!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar