Test de niveau francais

Så har jag checkat av två saker på måste göras-listan. Jag är nu försäkrad fram till den 1 juli och jag har även bevisat vad jag kan i franska.
 
Skolan jag kommer gå på heter France Langue och ligger i Victor Hugo inne i Paris, en skola jag har hört mycket bra om. Anledningarna till varför jag valde att gå inne i stan istället för 10 minuter från mig med buss är för att det är lättare att göra något inne i Paris efter dagens lektioner samt att det ändå inte är många minuters transportskillnad. Efter många problem med anmälan har jag nu dessutom gjort testet som avgör vilken klass jag kommer hamna i.
 
Ni förstår, i Frankrike pratar man om olika nivåer; A1, A2, B1, B2, C1 och C2. A-nivåerna är alltså nybörjarna, B är för "medelmåttorna" (i brist på bättre ord) och C är för dem som är ruskigt duktiga redan. Siffrorna visar sedan på vilken nivå du är inom varje kategori, 1 är något sämre och 2 lite bättre. Jag hoppas självklart på B2, men skulle absolut acceptera B1 då min talade franska verkligen inte är något att hänga i julgranen. Samtidigt är jag livrädd för att hamna i A2... Jag säger ofta att jag läser och skriver franska men att jag inte kan prata. Hittills känner jag mig någorlunda nöjd med min prestation, kändes ändå som att jag förstod det allra mesta och kunde svara korrekt så nu är det bara vänta och se vad som händer.

På söndag bär det av...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar