Je suis arrivée à Paris!

Jag har alltså anlänt i Paris.
 
Jag önskar att jag kunde säga att jag tog mig smärtfritt till Arlanda, men tyvärr vore det en lögn då flygbussen var sen och dessutom höll på att köra utan mig efter att ha haft bagageluckan öppen i ungefär tre sekunder. Låt höra, vem kan slänga in en walk in closet på hjul på tre sekunder utan att bli klämd av dörren?
 
Fram till Arlanda kom jag och efter sushilunch med pappa och Sofia boardade jag planet som skulle ta mig till Paris. Flygningen gick hur bra som helst och två timmar och 20 minuter senare landade jag i Paris. När jag väl fått min väska går jag långsamt mot utgången och tittar mig försiktigt omkring så hör jag flera glada röster:
"Lina, Lina, Lina!"
Då står hela min värdfamilj där och vinkar glatt! Pojkarna är så söta! Sedan körde vi hem, jag fick en liten guidad tur i området av den äldsta. Jag älskar verkligen deras hus, som tyvärr just nu håller på att byggas om. Det är inte små ombyggnationer heller, de ska nämligen lägga till en hel våning och bygget är en månad försenat. Detta innebär att vi får dela dusch ett tag framöver.
 
Efter middagen fick de sina presenter (en bok med recept på husmanskost på franska, Sju Sorters Kakor på engelska, Dumle och Marabou) och blev hur glada som helst! Jag fick även mitt SIM-kort så nu är jag inte längre tillgänglig på mitt svenska nummer. Om jag har förstått det rätt har jag dock internet överallt så iMessage, Facebook och Snapchat fungerar.

Jag sitter nu i mitt nya rum, ett rum jag älskar och känner hur jag blir tröttare och tröttare. Snart är det dags att sova min första natt i mitt nya hem.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar