Hufvudstaden

Så sitter jag här. Tankarna är många och röriga, för röriga att sätta på pränt. Mina känslor är som en berg- och dalbana. I ena sekunden är jag hur spänd och glad som helst, en sekund senare vill jag bara bryta ihop och stanna hemma. Skrika "nej, nej, nej, jag vill inte det här!". Jag kommer inte ihåg om det var så här när jag skulle åka till Australien, men om det var det så förstår jag inte varför jag går igenom något sådant frivilligt igen. Att ständigt pendla i känslorna är utmattande.
 
I morgon flyger jag till Paris. Familjen har mailat och sagt att de är glada och ser fram emot året vi ska ha tillsammans och innerst inne tror jag att mina känslor är likadana. Att det bara är nerverna som spökar och fjärilarna som flaxar i magen.
 
Min dag här i Stockholm har varit fantastisk. Allt började med en reunion med Annie, min kära vän som jag lärde känna i Australien. Kändes så surrealistiskt men så otroligt bra att får se henne igen och prata med henne. Dagen avslutades sedan med min bror med familj, det var över ett år sedan jag träffade min brorsdotter. Det är fantastiskt hur mycket man kan älska en sån liten människa även om man knappt har träffats. Vi vuxna åt sedan trerätters på en grekisk restaurang. Jag ska verkligen inte klaga på min sista dag i Sverige!
 
Throwback thursday på en lördag. Annies bild på oss utanför operahuset en solig dag i december.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar